Els Àngels

Els_angels

El Santuari dels Àngels és un mite per Girona i els gironins. Una fita ineludible. El lloc on tot gironí ha d’anar un cop a la vida, com a mínim. La seva fama es transversal. Avis, iaies, famílies, tothom ha pujat als Àngels. Perquè aquesta església blanca, situada al bell mig de les Gavarres, penjada literalment damunt la ciutat de Girona i la seva plana, exerceix una potent força tel·lúrica, una atracció mineral, geològica, vital i total. Us recomanem vivament una anada al Àngels amb la família. Per disfrutar del bosc intacte, fet d’alzines centenàries, de l’aire pur, els espais oberts, i les vistes inacabables. Perquè des del cim altaner, des dels 500 mts. de la muntanya on està l’ermita, es divisen el Gironés sencer, el mar de la Costa Brava amb les Medes com vaixells surant, el Pirineu nevat, Montseny  i les Guilleries. Podeu arribar-hi de moltes maneres. La més fàcil és anar camí de Girona, però sortint de l’AP7 abans, a la sortida de l’aeroport, per exemple. D’allà preneu l’antiga N-II, i agafeu en sentit França, oblidant l’entrada a Girona Sud. Es tracta de prendre la variant que volta Girona per l’est, travessant les Gavarres. Esteu atents a la sortida que mena a Quart, i a la carretera de Sant Feliu de Guíxols, i a la mateixa Girona per aquesta via. Preneu-la. En una rotonda, estigueu ben atents hi ha l’indicador  que senyala la pista que puja al Santuari. Tranquils, fa pujada, te moltes voltes, va pel mig del bosc, però està ben asfaltada. També podeu agafar la mateixa pista si us fiqueu dins Girona, però serà més embolicat. O bé podeu passar Girona, sortir en direcció La Bisbal, Palamós i Celrà i, anant d’aquest poble en direcció a Bordils, fixar-se, a mà dreta en el trencall que va a Sant Martí Vell i Madremanya. Des d’aquesta carretera també trobareu l’indicador de la pista que puja als Àngels. Si sou una família caminadora podeu fer-ho a peu, millor des de Celrà, més directe, o bé des de Girona capital, anant per la vall de Sant Daniel, riera amunt. A dalt trobareu aparcament de sobra, una àrea de picnic, amb taules i barbacoes, que funciona només a l’hivern, d’octubre a març, pel tema incendis forestals, bar, restaurant i un acollidor hostalet rural, recien renovat, que proposa un munt d’activitats interessants, com ara observacions d’estels, música en viu, o pel·lícules a la fresca, a l’estiu. Hi ha molt d’espai per còrrer i és un lloc ideal per fer una sortida d’un dia, o per dormir en un cap de setmana a Girona, visitant aquesta maravellosa ciutat, la seva catedral, el barri medieval i el call jueu. El santuari dels Àngels, a Girona, ja el coneixeu?.

El Santuario de Els Ángels es un mito en Girona y entre los gerundenses. Un hito ineludible. El lugar donde todo gerundense tiene que ir una vez en la vida, como mínimo. Su fama se hizo transversal. Abuelos, abuelas, familias, todo el mundo ha subido. Porque esta iglesia blanca, situada en medio de las Gavarres, colgada literalmente sobre la ciudad de Girona y su llano, ejerce una potente fuerza telúrica, una atracción mineral, geológica, vital y total. Recomendamos vivamente una ida al Ángeles con la familia. Para disfrutar del bosque intacto, hecho de encinas centenarias, del aire puro, los espacios abiertos, y las vistas interminables. Porque desde su cumbre, desde los 500 mts. de la montaña donde está la ermita, se divisa el Gironés entero, el mar de la Costa Brava con las islas Medes como barcos flotando, el Pirineo nevado, el Montseny y las Guilleries. Pueden llegar de muchas maneras. La más fácil es ir camino de Girona, pero saliendo de la AP7 antes, justo en la salida del aeropuerto, por ejemplo. De allí hay que tomar la antigua N-II, y ir en sentido Francia, olvidando la entrada a Girona Sur. Se trata de coger la variante que rodea Girona por el este, atravesando las Gavarres. Estad atentos a la salida que conduce a Quart, y a la carretera de Sant Feliu de Guíxols, y a la misma Girona. Tomadla. En una rotonda, estad atentos, está el indicador que señala la pista que sube al Santuario. Tranquilos, aunque es en cuesta, y tiene muchas curvas, y va por el bosque, está bien asfaltada. También se puede tomar la misma pista si os metéis dentro de Girona, pero será más lioso. O bien se puede optar por pasar Girona de largo, y salir en dirección La Bisbal, Palamós y Celrà y, yendo de este pueblo en dirección a Bordils, fijarse, a mano derecha en el cruce que va a Sant Martí Vell y Madremanya. Desde esta carretera también encontrarán el indicador de la pista que sube a los Ángeles. Si es una familia andarina puedensubir a pie, mejor desde Celrà, que es más directo, pero también desde Girona. Arriba hay aparcamiento de sobra, un área de picnic, con mesas y barbacoas, que funciona sólo en invierno, de octubre a marzo, por el tema incendios forestales, bar, restaurante y un acogedor hostal rural, recien renovado, que propone un montón de actividades interesantes, como observaciones de estrellas, música en vivo, o películas al aire libre, en verano. Hay mucho espacio para correr y es un lugar ideal para hacer una salida de un día, o para dormir en un fin de semana en Girona, visitando esta maravillosa ciudad, su catedral, el barrio medieval y el barrio judío. El santuario de Els Ángels, en Girona, ¿lo conocen?.